محین تنابنده

محین تنابنده

محین تنابنده

محین تنابنده

محین تنابنده

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عکس های جدید نیکی کریمی و زندگینامه نیکی کریمی

نیکی کریمی (زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان ،نویسنده و مترجمایرانی است. او در چند جشنواره جهانی فیلم نیز به عنوان داور حضور داشته‌است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی تاکنون، موفق‌ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده‌است.

نیکی کریمی

زندگی‌نامه نیکی کریمی

یکی کریمی در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند. پس از آن، وی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثرهنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

  • ۰
  • ۰

عکس های جذاب خانوادگی سارا منجزی بازیگر زن

سارا منجزی، متولد ۱۳۶۱/۰۷/۰۶اهواز، بازیگری ایرانی است که برای نخستین بار در کار «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاءالدین دری بازی کرد. محمدرضا شریفی نیا کسی بود که او را وارد دنیای بازیگری کرد و کلاس های فن بیان و بازیگری را تحت نظر او گذراند. وی دارای مدرک لیسانس معماری است

سارا دختری خونگرم از خطه اهواز است که با کلاه پهلوی وارد هنر هفتم شد و می گوید سینما را دوست دارد ولی هیچگاه عاشق آن نبوده است . وی می گوید:من با چشم های خودم دیدم که خیلی از بازیگران جوان که عشق بازیگری دارند و دوست دارند دیده شوند تن به هر کاری میدهند تا به این شهرت برسند.